Wednesday, March 23, 2011

'The Search' Miss Universe Malaysia 2012

'The Search' Miss Universe Malaysia 2012


'The Search' Miss Universe Malaysia 2012

Posted: 23 Mar 2011 07:03 AM PDT

Over 100 women with the dream of becoming Miss Universe Malaysia 2012 turned up at Sunway Pyramid over the weekend to join the competition's first casting call. Many came well-prepared with make-up kits and favourite dresses when they arrived at the casting venue, but most only just happened to find out about the opportunity to be labelled the prettiest face on this planet on the day one of the casting call itself. Video by Arvind Raj & Tan Jiun Wuu More stories : komunitikini.com
Views: 286
1 ratings
Time: 08:13 More in Entertainment


KASE to sue government

Posted: 23 Mar 2011 04:17 AM PDT

Story to follow
Views: 304
1 ratings
Time: 04:59 More in News & Politics


'Datuk T' at press conference, wants RCI on sex tape

Posted: 23 Mar 2011 04:03 AM PDT

Former Malacca chief minister Rahim Thamby Chik, who today admitted that he is one of the three persons behind the sex tape scandal, has called for a royal commission to determine the authenticity of the clip. The mystery of a 'Datuk T' - the person who had shown the video to journalists on Monday - was also revealed as a code name for 'Datuk Trio', comprising Rahim, former honorary Thai consul Shazryl Eskay Abdullah and Perkasa treasurer-general and ex-senator Shuib Lazim.
Views: 3452
47 ratings
Time: 35:22 More in News & Politics


Suhakam annual reports ignored in Parliament

Posted: 23 Mar 2011 03:30 AM PDT

Story to follow
Views: 304
1 ratings
Time: 03:16 More in News & Politics


JPN outreached interiors of East Malaysia

Posted: 23 Mar 2011 03:04 AM PDT

Story to follow
Views: 136
2 ratings
Time: 03:03 More in News & Politics


PKR: Ex-Malacca CM ex honorary consul behind sex video

Posted: 23 Mar 2011 01:46 AM PDT

PKR Sungai Petani parliamentarian Johari Abdul has claimed that former Malacca chief minister Rahim Thamby Chik and Shazryl Eskay Abdullah - a former honourary consul for Thailand - were behind the sex video purportedly involving Anwar Ibrahim. Full story: malaysiakini.com
Views: 7889
14 ratings
Time: 27:48 More in News & Politics


Elizabeth Taylor dies at the age of 79. In memoriam 1932 - 2011

Posted: 23 Mar 2011 11:01 AM PDT


Hollywood filmstar and legend Dame Elizabeth Taylor has died at the age of 79. Cause of death was reported to be of congestive heart failure.


She passed away at the Cedars -Sinai Hospital in Los Angeles, California. 


During her heydays as a Hollywood film star, she was the personification of what a Hollywood diva looked like?


Her beauty was often the measure of how beautiful a woman could be...


The last of Hollywood's glamor queens...




From Allah we come ; to Him we all will return....


Bukti FACEBOOK dan Twitter Anwar Bukan Orang Dalam Video Seks Rahim Thamby Chik

Posted: 23 Mar 2011 09:49 AM PDT



Mengikut video seks Rahim Thamby Chik itu, adegan seks itu berlaku antara 0915 malam sehingga 1045 malam. Posting Anwar Ibrahim di dalam Twitter beliau di atas menunjukkan ianya dilakukan pada 1040 malam.

Dengan kata lain, secara otomatik bukti ini menunjukkan Anwar bukan orang didalam filem blue arahan Rahim Thamby Chik itu.

Menangis lah Najib Tun Razak sebab Rahim dah tersilap cakap nak bawak Johari Abdul jumpa Najib sejurus selepas video blue itu ditayangkan kepada Johari Abdul

Tulang Besi


Letih dibuatnya - Tak habis-habis cerita politik celah kangkang.

Posted: 23 Mar 2011 10:17 AM PDT

It's all political. Dato T sudah menzahirkan wajah-wajah mereka. Rahim Thamby Chik terlibat, Dato Shuib Lazim dan Shazryl Eskay merupakan trio yang terlibat dalam isu ini.

Dalam sidang akhbar mereka kalau dikaji secara kasar isunya hanya di sekitar isu politik peribadi semata-mata. Rahim telah membuka cerita lama bagaimana beliau diminta oleh Anwar untuk meletakan jawatan Ketua Menteri Melaka setelah terlibat dalam isu beliau dengan perempuan dibawah umur dahulu. Dendamnya tidak berkesudahan.

Cara beliau bercakap seolah-olah mahukan kita semua supaya menolak Anwar kerana membuang beliau dari kerusi Ketua Menteri Melaka dan kedudukan beliau selaku Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Tidak ada langsung kata-kata yang membayangkan isu negara seperti isu pembangunan rakyat dan negara yang menjadikan Anwar patut dibuang dari politik negara.

Eskay pula menjauhkan diri dari Anwar kerana beliau merasakan beliau telah dipergunakan oleh Anwar sebegitu lama dan beliau tidak mahu lagi diperlakukan oleh Ketua Pembangkang tersebut. Samada beliau sedar atau tidak sekarang beliau diperguna pula oleh pihak yang tidak mahu melihat Anwar menapak lebih jauh dalam politik negara.

Eskay hanya mahu menunjukan yang beliau hanya mahu berada di sebelah 'buttered side of the bread' sahaja. Itu lumrah di kalangan orang yang hanya melayani kehendak peribadi semata-mata. Kalaulah ditebalikkan oleh Tuhan hijab manusia di Malaysia dan memilih Haji Hadi menjadi Perdana Menteri, orang seperti Eskay ini akan mencari jalan pula untuk mengikut punggung Haji Hadi kesana dan kemari.

Shuib Lazim adalah bekas Ketua UMNO Bahagian Sg Petani dan beliau adalah 'foot soldier' kepada Dr Mahathir dan semua di antara kita tahu dan tidak terkejut jika beliau bersama-sama terlibat untuk menjauhkan Anwar dari kekuasaan negara. Lagi pun anak menantunya adalah salah seorang dari Naib Presiden UMNO ini sekarang.

Jadi dalam isu ini saya tidak mengambil serius kerana kita sudah nampak cerita sebanarnya, Ia hanyalah cerita lama yang kembali timbul melalui dendam lama yang tidak padam-padam. Rahim masih bercita-cita, Eskay mahukan beliau diletakkan dipihak yang berkuasa dan Shuib pula akan mungkin mendapat pujian dari pihak-pihak yang sedang berkuasa.

Anwar pula sangat mudah untuk dikaitkan dengan kerja-kerja seperti ini kerana imej beliau yang telah dimomokkan oleh pihak media perdana yang ditugaskan untuk menjaga kuasa yang ada di tangan pimpinan pada hari ini.

Bak kata orang utara, 'pi mai pi mai tang tu jugak'. Semuanya seronok untuk menjadi perkakas orang politik yang tidak bermoral. Saya secara peribadi tidak lagi mahu komen tentang isu ini kerana 'it's all personal politics'.

Biarlah apa yang nak jadi sekali pun. Kekusutan politik negara hanya Tuhan sahaja yang mampu untuk menyelesaikannya. 'la haulawala kuata illa billah'.

Kita semua tahu Rahim Thamby Chik ini pun dulu sarat dengan isu benda-benda di celah kelangkang juga. Dalam hal ini Rahim memang orang yang mempunyai pengalaman luas dalam hal-hal kelangkang ini dan beliau memang secocok untuk menjadi pembawa kepada isu ini.

Saya tidak mahu bergaduh dengan isu kotor ini. Biarlah rakyat menentukannya nanti.


Dato ' T ' @ Three Stooges ~ Musketeers ~ Marang Perapu dedah diri daa..

Posted: 23 Mar 2011 10:06 AM PDT



Setelah Malaysian Insider pecahkan tembelang akan siapa dia dalang dalang disebalik episod video lucah yang dikatakan diterajui pemimpin ulung Pakatan Pembangkang, makanya seperti 3 ekor ular yang kepanasan akibat diperasap para pelapor media, keluar lah mereka 'menjelaskan' perkara.


Sesungguhnya bagi setiap rakyat dan pemantau hal ehwal politik dalaman negara, cara perkara ini dikendalikan ternyata luar dari kebiasaannya.


Oleh kerna pihak yang dibelakang tabir pendedahan video skandal seks yang heboh dicanangkan ke seantero pelusuk tanahair ini telah disebut dengan jelas tanpa berselindung lagi oleh portal Malaysian Insider sebagai mereka yang bertanggung jawab dengan pendedahan video seks ini, makanya mahu tidak mahu, mereka terpaksa lah mendedahkan identiti diri akan siapa kah dia 'Dato 'T' itu?


Dato 'T' yang saya cabar mendedahkan diri atau terima sahaja keadaan bahawa 'Dato 'T' itu tak ada t....r, rupanya mengaku sebagai 'Dato Trio' @ 3 Stooges pun boleh kata Tan Sri Rahim Thamby Chik, 3 Musketeers pun boleh..


Soalnya bilamana individu individu ini yang keluar dengan cerita dan berita yang ikut pandangan hukum hakam Islam sudah boleh dikira mengunjing darah daging saudara seagamanya sendiri, maka impak pendedahan sebegini dan dengan cara mereka ini, hilang kesan dan tak dapat diterima kebanyakan orang.


Teringat saya akan kisah budak dengan serigala. Riuh sekampung dok teriak 'Serigala! Serigala!' tetapi disebabkan orang kampung dah 'kenal' akan siapa dia budak itu, maka orang tak ambil peduli dan menurut cerita dongengan itu, si budak mati dibaham serigala akhirnya.


Jika 'Dato Trio' ni pikir bahawa strategi mereka menjadi dengan pendedahan akan apa yang dikatakan bukti salahlaku seks pemimpin pembangkang ini, saya rasa mereka salah perhitungan.


Yang akan menjadi mangsa perbuatan mereka ini tidak lain tetapi tetap UMNO dan BN itu sendiri.


Orang ramai tak akan ambil kisah sangat tentang salahlaku seks yang diperkatakan itu tetapi akan menuding jari memaki hamun organisasi politik yang ketiga mereka ini wakili.


Percuma saja PM Dato Seri Najib akan kena getah perbuatan Dato Trio ini. Anwar Ibrahim akan seronok lagi dan mendapat modal serta bukti baru bahawa ia menjadi mangsa konspirasi politik parti pemerintah padahal saya rasa tak mungkin pihak atasan UMNO dan BN mengetahui akan percubaan 'entrapment' ini?


Wallahu'alam tentang siapa dia sebenarnya teraju utama video seks itu tetapi bagi pendapat dan pandangan saya, langkah cuba mendedahkan video seks itu kepada penggiat media terlebih dahulu dan tidak dibuat laporan polis dan penyerahan bukti video terbabit adalah satu 'major screw up' yang sudah pasti akan membaham ketiga tiga ahlul politik yang masing masing ada alkisah tersendiri.


Seharusnya diserahkan saja pada polis tetapi alasan tidak berbuat demikian sepertimana dijelaskan oleh Dato Eskay itu sebenarnya menghina integriti pasukan polis negara kita sendiri.


Memang pihak PDRM tidak sesempurna mana didalam pengendalian kes kes seperti ini tetapi perbuatan membelakangi pasukan keselamatan dalam negara kita ini adalah satu perbuatan yang kurang cerdik pada hemat saya.


Kita tunggu sahaja akan apa pula yang akan berlaku selepas sidang media Dato Trio ini.


Siapakah yang akan kena getah seterusnya?


Yang kelakarnya Tan Sri Rahim siap nak menjemput Nik Aziz, Wan Azizah, Kit Siang, Karpal Singh, ketua ketua agama, NGO, dan sifu sifu parti parti politik untuk duduk bersama sama didalam satu Suruhanjaya Di Raja dan menonton 'blue film' tersebut bagi memastikan akan siapakah dia sebenarnya teraju utama misteri video seks tersebut?


Hallo brader....akai pi mana syeikh???


Betul betul hao siao!!!


Ingat filem penerangan agama ke yang nak disiarkan itu?


Apake halnya ni Yob?


Makin lama makin mereng merapu le ahlul politik negara ini!!!


Rahim Thamby Chik Janji Bawa Johari Abdul Bertemu Najib.....

Posted: 23 Mar 2011 09:02 AM PDT

Mengikut kenyataan Dato Johari Abdul, beliau dijanjikan pertemuan dengan Najib Tun Razak sekiranya beliau mahu meninggalkan PKR dan menyertai UMNO. Bukankah ini jelas menunjukkan Najib juga terlibat dalam konspirasi Fitnah 3 ke atas Anwar Ibrahim?
KENYATAAN AKHBAR JOHARI ABDUL BERKAITAN TUDUHAN RAKAMAN VIDEO SEKS MELIBATKAN ANWAR IBRAHIM

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato' Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato' Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato' Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya ("Johari Abdul") adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato' Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato' Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato' Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato' Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato' Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato' Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato' Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaa akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

DATO' JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011




Religious Freedom-”Terima Kasih Tuhan”

Posted: 23 Mar 2011 08:54 AM PDT

The banner explains it all. There were thousands of Christians who were present at the rally and both sides of the political divide were very well represented. Even one of the ministers said,"no matter where we are from and who we are,lets all pray for religious freedom."

There was also prayers for a peaceful and trouble free elections and for those first timers it does bring out the 'person in you" as the spirit of the occasion is overwhelming. 

Literally you could even hear the crowd calling upon the Creator to ensure that the Sarawak State elections be conducted fairly and  also that bigots,religious extremists and haters do not use faith against each other.

The bible issue was brought up but it was under control eventhough there were signs of dissatisfaction and uneasiness amongst the people present here tonight. One religious minister said," They are good people in the government but once they become too difficult they are devils in disguise and they need to be removed."The crowd cheered and roared in approval.

The night pasts with whispers in the corridor telling us that "We Malaysians and especially Sarawakians are peaceful people and we must not compromise with those who disrespect 'the bible"

On stage tonight one of the Iban pastor captivated many when he led the crowd in saying,"Alleluia,Terima Kasih Tuhan not once but a number of times and tears literally flowed from many of those present"

It was a night shared by many as very moving and an occasion where everyone prayed for religious freedom. 



Ha ha ha... Rahim and Anwar!

Posted: 23 Mar 2011 06:50 AM PDT

Sarawak 10th state election is set for April 16, nomination day on the 6th. Whether I will be there again or not, doesnt matter. My priority now is my family and the MCMC case.

However, I am drawn to boiling events hovering the nation, especially the Anwar Ibrahim court case and the sex video purportedly portraying his 'actions'. Was it really him? Only God knows!

As for Rais Yatim's special officer's case with the MCMC, I am waiting for wrapping up of the MACC investigation. Let them do their job.

But in Anwar's case, I am glad that the Datuk T team (which comprises three persons) have come forward to the media. Its 'leader' former Melaka Chief Minister Rahim Tambychik has also called for the setting of of royal commission to investigate the video.

And coming from Rahim himself, its not a surprise to me. He hated Anwar so much for what the latter did to him when he was CM. I think many of us have not forgotten Rahim's scandal with a young girl then.

During that time, it wasnt Dr Mahathir who asked him to step down. The PM only asked him to settle the issue as it was Rahim's personal scandal.

However, it was one fine morning that Anwar called him to his office and 'forced' him to sign a 'resignation letter' as the Melaka Chief Minister.

Aaaaaahhh!!! So many valid reasons to batter Anwar. Even Home Minister Hishammuddin too has issued a warning that he might sue the Opposition Leader for accusing him and the police of fabricating the sex video. Go on, bro Hisham!

Bloggers and politicians alike are also fast pointing at Anwar. I would not although I will not allow him to become our PM. I just dont wanna land a foot in things like this!

Nevertheless, Anwar must give his DNA sample to the court. If he refuses, let me propose to our BN Members of Parliament (MPs) to push a special motion to the Dewan Rakyat. I believe the Speaker will accept it.

Anwar is a national issue, an important issue. Settle it or stop it.

What else are issues of national interest? Anyone...?


Malaysia Boleh! Datuk T Boleh! — By Othman Wahab.

Posted: 23 Mar 2011 06:48 AM PDT

In a nutshell, this is what we can surmise about the video issue:

1) A former chief minister who once was accused of having sex with an underage girl was in charge of a sting operation to bring down the leader of the Opposition.

Rahim Thamby Chik is chairman of Risda and still a connected guy in Umno.

Some conclusions we can draw: Rahim could not have done this sting on a whim and fancy. He must have received the green light from higher ups in Umno and the government. Otherwise, would he risk a date in court and possibly jail? So somewhere he and his friend who make up the Datuk T (trio) have a get out jail card.

2) Wow. Not bad. Umno and Perkasa are working well together, not only during by-elections but also in the dirty tricks department. Rahim Thamby Chik and Datuk Shuaib Lazim of Perkasa were two key members of the sting team. The third is currently in court trying to get a share of his commission for the crooked bridge. Only in Malaysia you can fight for commission for something which has not been built.

Some conclusions to draw: Birds of a feather flock together. Ibrahim Ali may deny this but Perkasa is Umno's militant wing. They may call themselves an NGO but they are a wing of Umno. Their members think alike and obviously share secret aspirations of belonging to some covert black ops group. They also believe that nothing kills a political career like a sex scandal. I suppose Rahim has some experience in that department.

3) If it really is Anwar Ibrahim in the video, then he can say goodbye to his already dim chances of leading the country.

Some conclusions to draw: If it is proven that the man in the tape is really Anwar, then I guess I have only one question: how in the hell did you think you were going to get away with this, what with all the intelligence services tailing you?

4) Najib Razak has been on a roll with by-election victories. The momentum is clearly with him and Barisan Nasional (BN). In fact, the smart money is on Najib winning two-thirds majority in the coming elections. So why would the ruling coalition risk it all on a clumsy sting operation by three strange dudes against a politician who is already bogged down by a sodomy case?

Some conclusions to draw: Maybe BN is not so confident after all. Maybe it feels that even damaged Anwar poses a threat of sorts at the polls. Maybe Messrs Rahim and co believed that they would earn the eternal gratitude of the administration for killing off Anwar.


Scum of the (Malaccan) earth

Posted: 23 Mar 2011 06:10 AM PDT

Anwar Ibrahim, like the batter in a game of softball, has had three strikes against him. He should be out but in the name of fairness under the eyes of heaven, and not of the umpire or court, I hope he won't be.

Okay, let's start off this game or discussion by what or who we understand to be 'supporters of Pakatan'. Well, they could be those who support all the three or four parties within the loose coalition or are just backing only one of them, like for example, a staunch Muslim Pakatan supporter backing only PAS, or kaytee rooting just for SNAP wakakaka, anyway Agi Idup Agi Ngelaban.

Now, it's an undeniable fact that some or even many of Pakatan supporters don't like Anwar Ibrahim, yes, even those in PKR who initially joined in the hope of achieving an idealistic dream but who are now somewhat disenchanted but still bravely soldiering on.

Though I am not a card member of any of the Pakatan component parties I am nonetheless a supporter, and certainly one of those who don't like Anwar Ibrahim or Azmin Ali. My reason? I find both to be even worse than some (though not all) UMNO blokes.

But when I examine the three strikes against Anwar which should sent him out, namely:

(i) the sodomy II charges,

(ii) the recent reversal of judgement by the Sodomy II judge on the trial within a trial, about the illegality of Anwar's arrest in 2008 and the non-admissibility of illegally obtained evidence, an outcome not entirely unexpected, and

(iii) the current brouhaha about the sex video a la Chua Soi Lek's self-admitted escapade ...

... I find the whole disgusting politically driven nonsense utterly repugnant, more so when the sex video was brought out just as the sodomy charge began to lose its momentum and credibility, because the unfolding events became more and more incredulous, as incredulous as various types of spermotoza swimming about in gay (excuse the pun) abandonment in a shitless @r$eh*le (excuse the second pun, wakakaka).

And to add grievous insult to injury, the man who now claims joint ownership of the initially-mysterious Datuk T (the 'producer' of the sex video) is none other than Rahim Tamby Chik.

You don't know who Rahim Tamby Chik is?

Ask Lim Guan Eng! He knows him only too well.

By the by, some years ago Lim GE was unjustly incarcerated as a common criminal in prison. And his crime? For daring to stand up to his public duty and expose a case of statutory rape to defend the rights of an underage Malay girl against the iniquity of her rapist. In so exposing a crime which no other dared do, Lim spent years behind bars. The PM of that dark era has yet to apologize for the grave injustice to Lim.

That cruel episode, where the hero was imprisoned for the evils of a rapist while the villain laughed his way out of a disgusting crime, was the classic tale beloved of Hindi, Chinese and Malay film making. The injustice made the heavens weep but alas, unlike the script in the films the hero wasn't cleared of his criminal record. Only the Malaysian public defiantly redeemed his virtue by electing him to be the Chief Minister of Penang.

I find it particularly brazen of Rahim Tamby Chik to say of Anwar's alleged sexual acts captured on video, as reported by The Malaysian Insider, that he (Rahim) … wanted to show that a person with high ambitions of wanting to be national leader and prime minister of Malaysia was not qualified, and that the matter is important especially to Muslims because they will not accept a person without honour and integrity to represent them.

Honour? Integrity?

Look who the f* is talking?

Excuse me while I puke … and it's not because of the sex act on the video.

And just to remind you, my dear readers, I am a bloke who don't even like Anwar Ibrahim.


What makes you tick? - Nantha Kumar

Posted: 23 Mar 2011 03:53 AM PDT

Computer programmer Nantha tells us what makes him tick.
Views: 104
2 ratings
Time: 03:21 More in People & Blogs


Pilihanraya Negeri Sarawak

Posted: 23 Mar 2011 05:15 AM PDT


Pilihan raya negeri Sarawak kali ke-10 akan diadakan pada 16 April, demikian ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini, Penamaan calon akan berlangsung pada 6 April...

The Malaysian Insider

Pilihan raya negeri Sarawak kali ke-10 akan diadakan pada 16 April, demikian ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini.

Penamaan calon akan berlangsung pada 6 April

Dewan Undangan Negeri Sarawak yang menawarkan sebanyak 71 kerusi dibubarkan kelmarin. Kali terakhir Sarawak mengadakan pilihan raya negeri ialah pada 20 Mei 2006.

Writ pilihan raya dikeluarkan hari ini manakala notis pilihan raya pula Jumaat ini.

Tarikh-tarikh pilihan raya diumumkan oleh Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof susulan mesyuarat khas di sini hari ini.

Untuk pilihan raya Sarawak kali ini seramai 24,379 petugas SPR akan ditugaskan membabitkan 1,749 pusat mengundi dan 2,561 saluran pengundian, kata beliau.

Setakat suku keempat 2010, seramai 979,796 pengundi telah berdaftar dengan SPR dan layak untuk mengundi pada pilihan raya negeri kali ini.

Daripada jumlah itu, 961, 433 adalah pengundi biasa manakala 18,363 pengundi pos.

Berdasarkan kedudukan semasa, Barisan Nasional (BN) Sarawak menguasai 63 daripada 71 kerusi Dewan Undangan Negeri manakala pembangkang — DAP menguasai enam kerusi, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Cinta Malaysia (PCM), menerusi wakil rakyat Bebas, masing-masing menguasai satu kerusi.

Abdul Aziz berkata SPR telah pun menerima pemakluman rasmi daripada Yang Dipertua Negeri Sarawak Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng pada 21 Mac lalu berhubung pembubaran DUN Sarawak.

"Dengan ini kita mengumumkan 23 Mac tarikh keluar writ iaitu hari ini, 25 Mac tarikh notis pilihan raya, 6 April hari penamaan calon, 16 April tarikh pengundian," katanya.

Abdul Aziz berkata bagi pilihan raya Sarawak kali ini, seramai 24,379 pegawai SPR termasuk 71 pegawai pengurus pilihan raya (RO) akan ditugaskan di setiap kawasan pilihan raya iaitu membabitkan 1,740 pusat pengundi dan 2,561 saluran pengundi.

Beliau berkata daripada segi bajet, sebanyak RM50 juta digunakan oleh SPR untuk menampung kos logistik termasuk penggunaan dua pesawat ringan, helikopter (24), bot laju (63), perahu panjang (919) selain kenderaan pacuan empat roda (4,124).

[ADS] Terima Email Dan Dapatkan $$$ Setiap Kali Membacanya !!!
[ADS] Malaysia Online Contest, Promotion & Earning Blog!!!
Katanya SPR juga akan memastikan semua pusat penjumlahan undi mempunyai kemudahan perhubungan iaitu telefon talian tetap untuk memastikan proses penjumlahan undi dapat dibuat dengan lebih lancar.

"Untuk melancarkan proses pada hari mengundi, SPR juga mendapatkan bantuan pasukan polis bagi kawasan-kawasan yang jauh di pedalaman untuk memastikan peti undi selamat sampai di pusat penjumlahan," katanya.

Dalam pada itu, Abdul Aziz berkata SPR juga akan menyerahkan kuasa kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk mengambil sebarang tindakan jika ada calon dan parti yang bertanding melanggar Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Katanya pengundi boleh membuat semakan maklumat pusat mengundi dan saluran mangundi mereka melalui laman web rasmi SPR, melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) atau menghubungi terus ke pejabat SPR.

Katanya sebarang laporan rasuah yang dilaporkan kepada SPR akan diserahkan kepada SPRM untuk tindakan lanjut kerana mereka lebih arif dan pakar dalam bidang tersebut.

"SPRM juga diberi kuasa untuk memantau apa-apa aktiviti bagi memastikan mana-mana orang yang melanggar Akta 5 disiasat dan didakwa," katanya.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pilihan-raya-negeri-sarawak-16-april/


Let's forget the other thing and talk some SEX!

Posted: 23 Mar 2011 06:54 AM PDT



Since the latest Malaysian sex video scandal hit the media a few days ago I've been deluged, well almost, by requests to blog about it on Niamah!!! Some concerned readers also asked after my health and liberty seeing that I'd been quiet so long inspite of the "hot" topics available to Niamah!!! about.

Thank you all for your concern. I am well. And free.  The reason why I have not blogged about the latest sex scandal to hit Malaysian politics is simply because, as a Malaysian I am just so totally sick to my stomach that I cannot think of anything remotely humourous to write about. That concerns the sex video thing.

Isn't possession, much less viewing and inviting others to view pornography a crime?

If this Datuk T is sure that the man in the video is the Opposition leader and therefore not fit to lead the nation then why doesn't he (Datuk T) just come out and say so and hand the video to the police for investigation?

Why does this Datuk T use the video to threaten this Opposition leader and by default threaten all Malaysians?

Why does Anwar have to defend himself the way he does?  It was never reported in the press that it was him. At least not by name? Doesn't he have better things to do?

How come this sex scandal revelation is so timely one?  Just before elections in Sarawak?

Sorry, I've just done what I said I would not do.  Sorry ah.  A friend just reminded me about something.

"Patrick, you really stupid or just pretending? Just think about it. What was the biggest issue before this?  The BM Bibles fiasco, right?  And it happened in Sarawak which is a votes goldmine for BN/Umno. Right? Not a good thing for BN/Umno, right? So, since the sex video scandal hit the media how much have you thought about the Bibles issue?  Not much right? Nothing in the press, right? Not much online either, right?"

Errrr....enuf said la, I think.


NIAMAH!!!


I think MCA & Gerakan just got raped my Nazri! Ha! Ha! Ha!

Posted: 23 Mar 2011 04:55 AM PDT

Decide for yourself if Chinese should support a party like MCA that gets such trashing from its UMNO partners!

(From Malaysiakini)
NONEIn an exclusive interview published by local Chinese daily Nanyang Siang Pau today, Nazri lashed out at MCA, saying the party has been putting the blame on Umno for its own failure to regain Chinese support.

He challenged MCA to quit BN if it was not happy, instead of "scolding Umno every day".

"MCA is like a wife who keeps complaining to outsiders that she has been detained, sexually abused and denied food by her husband, but she refuses to divorce."

Nazri also warned Chua not to act like a "Chinese hero", shoring up his reputation by condemning Umno.

He even poked fun at Chua's sex DVD scandal, saying the latter would not be welcomed by voters as his private part had been exposed to the public.

"... has been viewed by all people, you think the female voters will support him?" Nazri said in the Nanyang interview.

He did not spare another BN component party, Gerakan, either, saying its situation was worse than MCA's because Gerakan "is a party without grassroot".

gan ping sieu on sport betting 250610 02In response to this, MCA vice-president Gan Ping Sieu said Nazri's statements reeked of delusion, amnesia, inertia and arrogance.

"It is such statements from a senior member in Umno that will alienate the Chinese voters, including MCA members, just as the community is starting to show signs of returning to the BN fold under the prime minister's leadership.

"I am worried that the timing of such arrogant remarks will affect BN's chances in the coming Sarawak polls, especially in Chinese seats where we can expect tough battles," added the deputy minister for youth and sports.



Hisham to cops: Act professionally on the case

Posted: 23 Mar 2011 02:47 AM PDT

Story to follow
Views: 259
0 ratings
Time: 01:45 More in News & Politics


No comments: