Tuesday, June 22, 2010

FELDA: Ahmad Mazlan Berbohong di Parlimen?

FELDA: Ahmad Mazlan Berbohong di Parlimen?


FELDA: Ahmad Mazlan Berbohong di Parlimen?

Posted: 22 Jun 2010 11:00 AM PDT

Misteri kehilangan wang simpanan Felda semakin terungkai satu demi satu. Pihak UMNO pula semakin kepanasan dan yang menjadi juara mempertahankan Najib Tun Razak di Parlimen adalah Ahmad Mazlan.

Dalam artikel di UMNO Online, Ahmad Maslan dengan bangganya berkata:
""Hari ini detik bersejarah. Saya gembira dapat berdepan dengan Anwar. Kita sudah tidak tahan dengan penyelewengan fakta-fakta oleh pembangkang. Takkanlah Felda, satu agensi terbesar untuk bantu Melayu, nak tipu Melayu…buat apa,,'' katanya kepada umno-online di Dewan Rakyat hari ini.".

Antara penjelasan Ahmad Maslan terhadap "kehilangan" wang Felda adalah:
""RM2 bilion untuk pembangunan tanam semula, termasuk sara hidup dan pendahuluan hasil, RM603 juta pinjaman pembesaran rumah tanpa riba untuk membesarkan 19,546 rumah peneroka., RM662 juta beli Menara Felda, depan KLCC, di kawasan segi tga emas KL yang pada 2008 nilai tanahnya RM 935 sekaki persegi sekarang RM1,400 ke RM 1,500 sekaki persegi,'' ujar beliau,.

Namun, mengikut Pengerusi ANAK, Mazlan Aliman, setiap Peneroka dipotong gaji mereka RM40 setiap bulan untuk tanam semula. Apa ALASAN FELDA untuk membelanjakan RM2 billion untuk PROSES TANAM SEMULA?

RM40 yang dipotong dari setiap peneroka dimasukan dalam TABUNG TANAM SEMULA yang sepatutnya cukup atau kurang sedikit dari kos sebenar proses tanam semula. Angka RM2 billion ini adalah satu angka yang SANGAT GANJIL memandangkan setiap peneroka Felda dipotong gaji mereka RM40 sebulan untuk tanam semula.

AHMAD MASLAN GAGAL MEMBERI JAWAPAN YANG MEMUASKAN

Sehingga kini, apa yang Ahmad Maslan ungkapkan di Parlimen GAGAL memberi penjelasan sebenar mengapa sampai RM2 billion harus dibelanjankan semata-mata proses tanam semula? Alasan yang diberikan Ahmad Mazlan juga alasan dangkal dan cetek (seperti dibawah):

"Dari RM17,000 untuk tanam semula , setiap peneroka cuma carum RM9,000. Ada sebahagian peneroka tak cukup bayar . Kadang-kadang RM 7,000 dan RM8,000. Untuk membangunkan tanah itu, perlukan RM17,000 . Oleh itu Felda bagi subsidi pula.

"Kepada yang tanam semula sendiri, kita bagi duit berperingkat-peringkat. Kalau bagi sekali RM17,000 , dia buat hal macam-macam. Tak tanam semula, dia beli kereta , rumah. Lepas tu duit habis , tanam semula tak dibuat,'' katanya.


Secara tidak sedar, Ahmad Maslan mengaku ADANYA sumbangan pribadi peneroka terhadap proses tanam semula melalui tabungan. Ini bererti, FELDA TIDAK PERLU membiayai 100% proses tanam semula.

Maka, MENGAPA FELDA PERLU BELANJA SEHINGGA RM2 ribu JUTA untuk TANAM SEMULA?

Soalan ini Ahmad Maslan JELAS, GAGAL MENJAWAB.

Saya mencabar Ahmad Maslan membenarkan sebuah pasukan Audit yang dilantik Ketua Pembangkang untuk MENYIASAT akaun Felda atas dan bawah. Dan Ahmad MAslan WAJIB memberi 100% kerjasama bagi proses audit ini.
Kalau berani lah.

BELI BANGUNAN FELDA RM662 JUTA

Alasan bodoh yang diberikan Najib, UMNO dan AHMAD MASLAN adalah bangunan itu terletak dalam kawasan Segitiga Emas di Kuala Lumpur. Apa untungnya peneroka2

Namun, setahu saya, Felda sudah pun mempunyai bangunan sekitar Segitiga Emas di Kuala Lumpur, yakni di Jalan Semara. Apa sebab nak beli bangunan baru? Apa untungnya peneroka Felda dan rakyat biasa dengan pembelian bangunan baru ini? Bagaimanakah peneroka-peneroka Felda bisa mendapat keuntungan dari pembelian ini. Boleh tak Najib dan Ahmad Mazlan jawab?

Mengikut Mazlan Aliman, harga sebenar bangunan tersebut adalah RM500 juta. Tetapi, secara misteri telah dinaikkan ke RM662 juta dalam sekelip mata.

Penjelasan terhadap perkara2 ini memerlukan satu proses audit yang menyeluruh dan merangkumi segenap aspek Felda. Beranikah Ahmad Maslan dan Najib memberikan kuasa penuh kepada sebuah badan audit antarabangsa untuk memberi konfirmasi terhadap dakwaan2 mereka yang "atas angin" ini?

TIAP KALI NAK SELINDUNG AMALAN KORUP MESTI GUNA ALASAN MELAYU
Saudara pembaca buat analisa sendiri lah. Puak2 UMNO, apabila terjerat dan tersepit, mereka akan guna alasan "nak bantu Melayu". Bila duit hilang beribu2 juta pun, nak guna alasan nak bantu Melayu jugak ke?
> " Kita belum kalah lagi, Felda bukan tipu peneroka tapi peguam bela Felda tak datang. Sebab itu kita kalah. Kes itu kini dalam rayuan semakan kehakiman. Kes ini belum selesai. Kita tak tipu peneroka. Masakan satu agensi terbesar untuk bantu Melayu nak tipu Melayu…buat apa,'' katanya.

Ahmad Maslan ni ingat semua orang Melayu ni malaikat, tak pernah buat silap dan dosa. Perkara ni jugak kesilapan puak2 UG juga. Mereka ingat, asalkan Melayu semuanya baik. Tak heranlah atas alasan Melayu, PAS telah memberi saham kepada gagalnya projek September 16 tempohari.
Tulang Besi
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Felda's RM2 billion number puzzle
Tue, 22 Jun 2010 06:00



By Patrick Lee
PETALING JAYA: Land rights activist Mazlan Aliman fired another round of salvos at Deputy Minister in the Prime Minister's Department Ahmad Maslan for the latter's explanation over the controversial Felda issue.
Ahmad had said Felda had taken out RM3 billion from its cash reserves, with the bulk of it – RM2 billion – being used for replanting crops, housing loans purposes, and building a new Felda headquarters.
"Where did he get this RM2 billion number from?" Mazlan asked. "It is the replanting fund that should take care of replanting crops, not cash reserves," said Mazlan, who is also the president of the National Children of Felda Settlers Association (Anak) and a fierce critic of the Barisan Nasional.
He was barred from entering Felda settlements during the Hulu Selangor by-election.
According to Mazlan, about RM40 was deducted from the salary of every settler every month. The money is kept in the replanting fund, managed by Felda.
Although the fund remained in Felda's hands, Mazlan said that it actually belonged to the settlers.
He also questioned Felda's purported RM253 million contribution to the Sabah poverty eradication fund.
"How is this fund relevant to Felda? Felda isn't very big in Sabah. In fact, the largest concentration of Felda estates are located around Lahad Datu."
"If Felda wanted to eradicate poverty in Sabah, why didn't it use the profits from the Lahad Datu estates instead of dipping its hand into the cash reserves? It just doesn't make sense."
On Felda's new "five-star office", Mazlan said the existing Felda headquarters in Jalan Semarak was enough, and there was no need for another building.
He told FMT that the building's original price was RM640.7 million, but was recently increased to RM662 million. He added that the true price of the headquarters was about RM500 million.
"I can confidently say that the bulk of the cost was misused for political gains," Mazlan said. "Felda, like Petronas, is all about increasing BN's image. Look at it now."
On irregularities in Felda relating to the RM3 billion cash reserves, Mazlan said that Anak's members would lodge a report with the police district headquarters in Temerloh at 10am on June 23.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Buku Bertemu Ruas, Ahmad Maslan Sanggah Anwar
Jun 16th, 2010 | By administrator | Category: Dari Parlimen, Eksklusif
Oleh: KAMAL ZAILANI.

KUALA LUMPUR 16 Jun. – Cubaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memanupulasi fakta dan angka di Dewan Rakyat akhirnya bertemu buku dengan ruas apabila pertanyaan tambahannya, mudah disanggah oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan.
"Hari ini detik bersejarah. Saya gembira dapat berdepan dengan Anwar. Kita sudah tidak tahan dengan penyelewengan fakta-fakta oleh pembangkang. Takkanlah Felda, satu agensi terbesar untuk bantu Melayu, nak tipu Melayu…buat apa,,'' katanya kepada umno-online di Dewan Rakyat hari ini.
Dalam sesi soal jawab itu, Ahmad yang juga Ketua Penerangan UMNO memang cukup bersedia. Beliau lengkap dengan angka dan fakta untuk "berperang'' dengan Anwar. Ahli parlimen Pontian itu dengan mudah menyanggah pembohongan dan cubaan menggelirukan fakta oleh Anwar.
Kerana persediaan yang lengkap itu, sesi yang dijangka hangat itu tidak "berapa menjadi'' apabila Anwar hanya bertanya satu soalan tambahan…mungkin takut dimalukan!
Ahmad berkata , Ketua Pembangkang berterusan melemparkan pembohongan , antaranya Felda menipu peneroka mengenai duit Tabung Tanam Semula.
"Dari RM17,000 untuk tanam semula , setiap peneroka cuma carum RM9,000. Ada sebahagian peneroka tak cukup bayar . Kadang-kadang RM 7,000 dan RM8,000. Untuk membangunkan tanah itu, perlukan RM17,000 . Oleh itu Felda bagi subsidi pula.
"Kepada yang tanam semula sendiri, kita bagi duit berperingkat-peringkat. Kalau bagi sekali RM17,000 , dia buat hal macam-macam. Tak tanam semula, dia beli kereta , rumah. Lepas tu duit habis , tanam semula tak dibuat,'' katanya.
Menjawab tentang geran tanah, Ahmad menjelaskan, 65 peratus sudah dapat geran tanah. Apabila syaratnya cukup, maka sampailah geran tanah itu ke tangan peneroka.
Menyangkal tuduhan peneroka ditipu kerana pulangan tidak setimpal, Ahmad berkata, ia satu fitnah kerana Felda adalah satu-satunya agensi yang ada pendapatan minima RM1,000 sebulan. Kalau tak cukup, Felda bagi subsidi kepada peneroka .
"Anwar memanipulasi isu Felda Sungai Buaya. Memang asal ia penempatan Felda tetapi kemudian mereka keluar daripada Felda kerana ada yang hendak kaya cepat. Pun begitu, baru-baru ini kerajaan prihatin membantu, sungguhpun mereka bukan peneroka Felda,'' katanya.
Ahmad turut menyanggah tuduhan pembangkang bahawa Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak menjahanamkan Felda.
Menurut beliau, memang benar kedudukan tunai Felda pada 2004 ialah RM4.08 bilion. Tahun 2009 pula RM1.35 bilion, merosot RM2.73 bilion.
"Tapi yang pentingnya kita tidak songlap duit. Kita tak tipu peneroka. RM2.41 bilion digunakan untuk pelbagai pembangunan sosio ekonomi, latihan kemahiran, innsentif, produktiviti, insurans, prasarana dan macam-macam program untuk peneroka.
"RM2 bilion untuk pembangunan tanam semula, termasuk sara hidup dan pendahuluan hasil, RM603 juta pinjaman pembesaran rumah tanpa riba untuk membesarkan 19,546 rumah peneroka., RM662 juta beli Menara Felda, depan KLCC, di kawasan segi tga emas KL yang pada 2008 nilai tanahnya RM 935 sekaki persegi sekarang RM1,400 ke RM 1,500 sekaki persegi,'' ujar beliau,
Katanya, dana khas bantuan basmi kemiskinan di Sabah pula adalah sebanyak RM 253 juta.

Beliau berkata , semua peruntukan itu di gunakan untuk manfaat peneroka.
"Benar, tunai merosot RM 2.73 bilion tetapi yang penting pada ketika yang sama, harta sema Felda pada 2004 ialah RM9.17 bilion. Meningkat harta semasa dan bukan semasa Felda pada 2009 kepada RM15.37 bilion. Peningkatan RM6.2 bilion. Merosot tunai tetapi meningkat harta,'' katanya membuatkan pembangkang tidak bersuara!
Mengenai tuduhan Felda menipu peneroka dalam kes yang dibawa ke mahkamah, di Kemahang Tiga.

Ini jawapan Ahmad:
" Kita belum kalah lagi, Felda bukan tipu peneroka tapi peguam bela Felda tak datang. Sebab itu kita kalah. Kes itu kini dalam rayuan semakan kehakiman. Kes ini belum selesai. Kita tak tipu peneroka. Masakan satu agensi terbesar untuk bantu Melayu nak tipu Melayu…buat apa,'' katanya. .




BN’s profligacy, Profligate UMNO to be the largest Islamic party in the world.

Posted: 22 Jun 2010 09:48 AM PDT



Umno claims to be the largest Islamic party in the world. Soon, about 100 ulama, the ex-Perlis Mufti included, are expected to join Umno, which will make the party more Islamic than PAS. Below is The Starreport on the matter.


cari makan 'ulama' made to pay for BN's profligacy –

For those cari makan 'ulamas' who are about to take a big leap into the UMNO regime of vices, mission intention is to swim along with the sharks, and be part of the cursed creatures, by all means, may all you be condemned till eternity!

Dr. Mohd Asri, If you think you can change the zionist baptised UMNO from within truly disappointed with you. the wisdom and a moderate outlook of the Malaysian life but if you ever join UMNO thinking that you can change their corrupt culture I believe you are just a dreamer. UMNO have been using the NEP for the past 52 years to enrich themselves and their cronies so do you think they will EVER change? Look at the present contracts that are worth Billions of ringgit being awarded to their cronies without open tender and the Palace contract that can escalate cost to more than one hundred per cent in less than two years so what do you see in this Government but that they are CORRUPTED TO THE VERY CORE.

'What about the billions stolen from Petronas, power contracts, inflated project costs, and the bailouts of cronies?'


BEFORE
the likes of Perkasa accuse me of questioning the monarchy, let me categorically state that I have no issue with our rulers and I maintain that this institution is the fine thread that holds us t
ogether in the wake of the political renaissance that this country is experiencing.OK. My beef is with the guardians of our coffers and their brand of "kira-kira".

First, we spend RM70 million to upgrade Istana Negara, but 11 years on we deem it fit to fork out over RM1 billion for a new palace. At the same time the RM50 million Istana Malawati in Putrajaya which had undergone a RM30 million refurbishment is underused.

Then we spend RM90 million to upgrade Parliament House and less than a decade later think of turning it into a heritage building and move the Dewan Rakyat and Dewan Negara to Putrajaya, with the RM100 million underused Putrajaya International Convention Centre (PICC) as a possible venue. The excuse? It will take another RM150 million to expand Parliament. But wait! What did we spend the RM90 million on then? You know, for the upgrade before the roof started leaking?

Anyway, where the old istana is concerned, there is already talk of redeveloping the site. It makes sense as neighbouring Sungai Besi Airport is already earmarked for a massive commercial project, so why would one make an exception of this national heritage?

The present Parliament House is also supposed to be gazetted as a national heritage. This comes as a surprise as one would think that Parliament is already a national heritage, conceptualised by Bapa Malaysia as a gift to the people and a symbol of our democratic constitution.

So what exactly do we do with all that space and real estate – all 16ha of it? Is it going to end up as a white elephant replacing the other white elephant called the PICC?

One can painstakingly try to come to a rationale over this sudden urge to move house, especially when we are told to tighten our belts or face bankruptcy in nine years – one year shy of us achieving developed nation status. But it is impossible to come to an acceptable explanation.

Yes, unfortunately, the reasoning that these symbolic structures are old or it makes it easier for MPs from the ruling party to multi-task between their governmental and constituent obligations does not hold water. Half the time they are cutting some ribbon in the city anyway, so the present Parliament venue is ideal.

So let's cut to the chase. Kuala Lumpur is prime real estate and there are hundreds of millions of ringgit to be made from developing the sites of these two national heritages. Latest figures show that land in Bukit Tunku sells for at least RM200 a sq ft. But I could be wrong. After all, the 96ha that the new Istana Negara sits on in Jalan Duta is also high-end real estate commanding the same value.

What I am trying to get at is let's stop spending money on a whim. RM1 billion for a new palace when there are two others which are just as opulent and befit a king, is not prudent spending.

RM1 billion can equip all government hospitals with life-saving scanners and cancer drugs, where the waiting list for limited MRI machines is up to three months at some hospitals. It can provide breakfast for all schoolchildren five times a week for over two years. It can put an end to housing issues, providing a roof over the heads of many needy Malaysians.

It can give our policemen the equipment they so badly need and the salary revision that they deserve.

It can build roads in rural areas in Sabah and Sarawak where children have to dice with danger to get to school – be it plying timber tracks or ravaging rivers.

So, unless it's your grandfather's money, stop being cavalier with our limited resources. Put our hard earned money to good use.

Our landscape is dotted with mega projects and underused million-ringgit structures which are testimony to the greed and arrogance of a few. We certainly do not need more. And by approving the construction of yet another palace, the government is inadvertently drawing negative focus onto the monarchy, through no fault of the rulers.

One must realise that the king or his brother rulers did not request for a new or bigger palace. What would their highnesses need all those rooms for anyway?

Hence the intention of this project in Jalan Duta – which was not via tender – becomes suspect. For whom really is this palace for?

Jadilah pengguna bijak. The authorities will be wise to adopt their own consumer campaign slogan each time they decide to spend our money. Terence is reachable at terence@thesundaily.com


S A Aiyar, 20 June 2010,

Finance minister Pranab Mukherjee is smiling. He had hoped to get Rs 35,000 crore from auctions of spectrum to telecom companies for 3G and broadband wireless access. In fact, the auctions fetched a whopping Rs 106,000 crore.

Thanks to this bonanza, government sources claim that the fiscal deficit will now be only 4.5% of GDP, against the budget estimate of 5.5%. At a time when fiscal deficits in other countries (notably Greece) constantly exceed budget estimates, the government claims that India is moving, virtuously, in the opposite direction.

Foreign institutional investors (FIIs) have greeted the news by pouring fresh millions into Indian stock markets. In May, FIIs pulled a whopping $2 billion out of the stock markets, sending the sensex crashing. But they are now flooding back, buying more than half-a-billion dollars of stock last week. They feel that the fall in the fiscal deficit will release additional bank funds for borrowing by the private sector, help lower interest rates, and thus boost the economy.

Alas, this apparent improvement in government finances is largely illusory. The fiscal deficit is the difference between the government's tax revenue and spending. This gap can be met in two ways — by borrowing more, or by selling more of its assets. The net worth of the government — assets minus borrowings — will be exactly the same whether it borrows more or sells more. So, selling more is not superior to borrowing more, as the government — and the stock markets —seem to think.

Seen in this light, the spectrum sales have not really improved the government's finances. It remains profligate, spending far more than it gets. The fact that a greater share of this overspending will now be financed by selling assets rather than borrowing does not change the underlying reality of overspending.

Spectrum sales are being counted as revenue by the government. In fact, revenues are income streams like taxes that yield money year after year, on a sustainable basis. Selling spectrum provides a one-time gain that cannot be sustained.

So, the spectrum sales of Rs 106,000 crore must not be viewed as a great success. Rather, they represent a big upfront levy on telecom companies — and through them on telecom users — to finance government overspending.
Some readers might think that, with the government borrowing less from banks to fund its deficit, more bank money will be available for productive investment, spurring the economy. Alas, this is not so. Telecom companies have to borrow enormous sums from banks to pay for the spectrum. So, after the spectrum sale, the lower government borrowing requirement will be fully offset by the higher borrowing requirement of telecom companies. No bank funds will be freed for productive uses by the private sector.

Hence there is really no case for celebration or for stock markets to boom. The government has simply sold some family silver to finance its overspending, and its underlying financial situation remains unchanged.

Readers will ask, isn't it a good thing to auction spectrum rather than gift it to favoured telecom companies, as happened in the case of 2G spectrum? Aren't auctions necessary to check crony capitalism and corruption?
Yes indeed, we must have auctions to ensure transparency and check crony capitalism. But this auction was wrongly designed. Telecom companies should have been asked to bid not for a one-time purchase of spectrum, but for the percentage of revenue they were willing to share with the government indefinitely. This would have been transparent and fair. It would not fetch an instant bonanza of Rs 106,000 crore, but it would have produced a sustainable stream of revenue in the years to come. The government's share of telecom revenue would have risen over time with increased telecom use. That was the way to go.

The government also plans to sell equity stakes of up to 10% in several government companies. These sales too are being counted as revenue, and so will appear to reduce the fiscal deficit. In fact, these too will represent a sale of family silver that simply finances overspending rather than reduce it.

Now, if the government sold a majority stake in public sector units, allowing new private sector management to take over, that would hugely improve efficiency. But only minority stakes will be sold.

In sum, asset sales must not mislead readers to think government finances are improving. On the contrary, the government's unwillingness to decontrol petroleum product prices, and its seeming commitment to ever-rising subsidies, spell danger. We need a more honest presentation of government finances, not the smoke and mirrors that have become standard practice.



Reaksi Rakyat Singapura Terhadap Ulasan Mahathir Mengenai Melayu Singapura

Posted: 22 Jun 2010 09:33 AM PDT










Dengan sistem pendidikan yang lebih baik, Melayu Singapura telah mencapai kehidupan yang lebih baik jika dibandingkan dengan kebanyakan kaum Melayu di Malaysia. Kami bekerja keras sehingga tahap hari ini dan tidak pernah terbongkok kepada orang lain untuk mencapai sesuatu kejayaan. Meritokrasi telah menjadi tolok ukur masyarakat kita...


NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin


Di Singapura, kita tidak terbongkok

Saya telah membaca laporan hari Selasa dengan penuh keprihatinan, 'Melayu Malaysia akan terbongkok kepada orang lain sekiranya... ', di mana bekas Perdana Menteri Malaysia, Mahathir Mohamad telah mendakwa walaupun Melayu Singapura menikmati segala faedah kerana hidup di negara yang lebih maju, namun mereka terpaksa 'terbongkok-bongkok' (kowtow) kepada orang lain.

Tun Dr Mahathir harus lebih peka terhadap perasaan Melayu di Singapura.

Sebagai seorang rakyat Singapora berbangsa Melayu, saya kini hidup dan kerja dengan aman bersama-sama dengan rakyat berbilang bangsa di Singapura, saya cukup tidak setuju dengan apa yang dikatakan oleh beliau.

Pemimpin-pemimpin di Singapura telah bekerja keras untuk memupuk perpaduan kaum, toleransi dan saling faham-memahami di antara kaum di Singapura sekian lama lagi. Hari ini, kita telah berjaya untuk hidup dan bekerja bersama seperti sebuah keluarga, dan kita telah menikmati segala manfaat daripadanya dan menjadi salah satu negara yang paling selamat dan maju di persanda dunia.

Pendapat Dr Mahathir terhadap Melayu Singapura iaitu menikmati segala manfaat kerana tinggal di sebuah negara maju adalah tepat, tetapi kami tidak pernah terbongkok kepada orang lain. Singapura yang terdiri daripada pelbagai bangsa merupakan sebuah masyarakat yang sihat dimana kami mempunyai perdebatan dan perbincangan yang sihat dengan kerajaan kita. Keputusan yang diputuskan oleh Kerajaan setelah menerima maklum balas daripada warganya, adalah dihormati oleh semua kerana kita percaya keputusan itu adalah keputusan yang terbaik bagi Singapura.

Melalui sokongan masyarakat dan sikap bekerja-keras, mahasiswa Melayu di Singapura telah mengecapi keputusan yang baik walaupun di mana-mana ujian nasional. Prestasi tersebut telah dirayakan bersama oleh semua rakyat Singapura.

Dengan sistem pendidikan yang lebih baik, Melayu Singapura telah mencapai kehidupan yang lebih baik jika dibandingkan dengan kebanyakan kaum Melayu di Malaysia. Kami bekerja keras sehingga tahap hari ini dan tidak pernah terbongkok kepada orang lain untuk mencapai sesuatu kejayaan. Meritokrasi telah menjadi tolok ukur masyarakat kita. Sistem Merit telah berjaya di Singapura, tetapi ia mungkin tidak dapat dilaksanakan di Malaysia.

Saya selalu menyeberangi selat untuk datang ke Malaysia kerana saya memiliki ramai saudara-mara, teman-teman dan rakan perniagaan dari semua bangsa di Malaysia. Selama bertahun-tahun saya perhatikan, untuk kaum minoriti yang ingin berjaya di Malaysia, mereka terpaksa bongkok kepada orang lain.

Malangnya, Melayu Malaysia sekiranya tidak mempunyai hubungan, atau gagal untuk berkongsi potensi mereka dengan 'orang yang tepat', maka mereka tidak mudah untuk berjaya. Kemungkinan kronisme dan rasuah merupakan masalah utama yang harus dibanteras oleh Dr Mahathir di negaranya sendiri.

Saya, sebagai warga Melayu Singapura, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada para pemimpin saya. Anda telah berjaya untuk menjadikan Singapura sebagai sebuah tempat yang menarik dan terbaik untuk saya dan keluarga saya berhidup secara aman.

Mustaffa Othman


"Seperti orang lain, Melayu Singapura telah bekerja keras untuk membuahkan hasil dalam sistem meritokrasi."

MR AHMAD Abu Bakar: "Saya sangat tidak bersetuju dengan ulasan Tun Dr Mahathir Mohamad itu. Seperti orang lain, Melayu Singapura bekerja keras untuk menikmati manfaat dalam sistem meritokrasi. Mereka tidak dilahirkan dengan hak istimewa, kuota dan peluang yang 'tidak adil'. Lulusan Melayu Singapura dari universiti sebagai doktor, jurutera dan saintis, dapat bertanding dengan orang lain kerana mereka telah berusaha sendiri untuk membuahkan hasil."


"Orang Melayu di Singapura berganding bahu dengan warga Singapura lain. (bangsa lain)"

MR Niaz Mohamed: 'Kemakmuran Singapura merupakan hasil daripada kestabilan dalaman iaitu kehidupan yang harmoni antara bangsa dan antara agama. Seorang bukan Muslim boleh melawat masjid mana saja di Singapura, di mana mereka bukan sahaja akan disambut dengan penuh keramahan, tetapi juga diberi tunjuk. Begitu juga, seseorang dapat mengunjungi rumah ibadah lain jika dia berpakaian sederhana dan akan menerima keramahan yang sama. Orang Melayu di Singapura telah berjaya dalam segala bidang dan berganding bahu dengan rakyat Singapura yang lain."


"Warga Singapura yang terdiri dari latar belakang etnik yang berbeza telah mengharung satu jalan yang jauh sejak tahun 1965."

MR orang Jeffrey Law: 'Sebahagian besar menganggap ulasan Tun Dr Mahathir Mohamad hanya satu retorika politik. Warga Singapura yang terdiri dari latar belakang etnik yang berbeza telah mengharung satu jalan yang jauh sejak tahun 1965, telah memperkenalkan sistem meritokrasi dalam segala aspek: pendidikan, pekerjaan dan status sosial. Apa yang paling penting ialah kemampuan kita untuk menjadi sebuah negara yang maju dalam masa yang singkat kerana usaha bersepadu dan pengorbanan dari semua rakyat Singapura - Cina, Melayu, India dan lain-lain. "

The Straits Times (SINGAPORA)


Original Post: malaysia-today.net


DEMOCRATIC ELECTIONS IN PKR COMES JULY

Posted: 22 Jun 2010 08:39 AM PDT

As reported in Malaysiakini, PKR is gearing up for the massive undertaking of being the first political party in Malaysia to introduce direct voting, following amendments to its constitution last year.

According to party information chief Latheefa Koya , the highly-anticipated move beginning July will see "a few hundred thousand" members voting in their leaders at national and division level.

"From July until the congress in November, the divisions will hold their annual general meetings as per their schedule and members will vote for division leaders then," she said.

She added that all the members from about 200 divisions will vote for central leaders on a later date, with members divided into zones.

"We will split them into the northern zone, eastern zone, Sabah and Sarawak zone and Selangor and Kuala Lumpur zone. And they will all vote on the same day," she said.

The move will see PKR eclipsing other parties which at present only allow a select number of delegates to vote for its national leadership, giving rise to money politics.

For example, last year Umno allowed only 2,519 delegates to vote for the deputy president, three vice-presidents, 25 supreme council members and the Umno permanent chairperson.

Internal 'election commission'

Latheefa said that state and division leaders will be briefed at the upcoming retreat in Shah Alam this weekend, to ensure that everyone understands the details of the procedures.

The briefing will cover not only the daunting logistical issues but the rules and regulations of the election, she said.
"We will explain who can be nominated, the nomination process, what is the procedure for someone to accept or reject a nomination, how someone can protest a nomination, and all that.

"The election will be a lot of work, so we don't want things to not be done correctly and people questioning the results of the election," she said.

She added that the party will also form its "own version of the Election Commission" to monitor and run the election, using party volunteers.

"The party secretariat is currently in the process of organising volunteer members and people with calibre who do not want to run, to be part of this committee.

"It will be hard work but we have committed to this, and so we have to deliver," she said.


UEM LETTERS REVEALED DEAL OF NEW PENANG BRIDGE TOLL

Posted: 22 Jun 2010 08:25 AM PDT

Press Statement from Parti Keadilan Rakyat on Penang Second Bridge

22 June 2010
By Sim Tze Tzin


In March, 2008, YB Sim Tze Tzin revealed a letter written by UEM Managing
Director Dato Ahmad Pardas Senin to Director of Economic Planning Unit of
Prime Minister's Department Datuk Dr. Sulaiman Mahbob. The letter dated
August 2007, titled "Projek Jambatan Kedua Pulau Pinang – Analisa Kewangan"
was sent to Parti Keadilan Rakyat by a whistle-blower.

There were several main points in the letter.

-       Concession period 45 years.

-       UEM requested the Government to provide Soft Loan (GSL) at 4%.

-       UEM asked as high as RM22,872 million government assistance from the
Government including Investment Tax Allowance (ITA), Government Grant, JBIC
Loan and Soft Loan.

-       Construction price was RM4,068 million.

-       Projected Toll charges would amount to RM7,065 million

-       *Penang 2nd Bridge's* Beginning Toll rate to be RM9.40 (Class 2)
with 2% every year till end of concession 2051, to be reviewed every 5
years.

-       *Penang First Bridge* to be adjusted together with Second Bridge to
RM9.40, and eventually reached maximum toll rate of RM11.50 and continue
till 2051. (In fact concession ends in 2018, why till 2051?)

-       No more 20% discount for Touch & Go cards.

Former Chief Minister denied Sim's statement at that time. With recent
developments, Sim's revelations have proven to be true. Recently, first came
the controversial cancellation of Touch & Go discounts. Under immense public
pressure, the Gov flip-flop and announced that non-Penangites will no longer
enjoy the discount. Last week, Prime Minister has confirmed that Penang
Second Bridge Toll will be RM9.40, consistent with Sim's revelation. Now, we
are worried that the Government will just go along with whatever proposal
the UEM in this letter.

Something is not right with Penang Second Bridge Project. At a time where
federal minister warned that the country would go bankrupt, huge amount of
money has gone to subsidized crony companies (please refer Government
Assistance section). Federal Government gave Penangites various construction
costs, the construction cost keeps escalating although material prices have
come down significantly, the toll rates jump 34% from RM7 to RM9.40. The
terms and conditions of the contract are shrouded with secrecy. All these
have to stop. Penang Parti Keadilan Rakyat demands accountability from the
Federal Government.

Penangites have been short-changed for the first time when the Government
proposed and selected the current alignment and design without consultation
with the Rakyat. Then, the government again direct negotiated with UEM
without open tender.

We believe open tender will bring the best deals for Penangites. Competitive
bidding will bring the cost down significantly. Competition will also bring
in the best expertise and technology to construct the bridge. Competition
will benefit the Rakyat. Unfortunately, with the current Barisan Nasional
usual practice, their crony companies "didahulukan".

We need to put a stop to all these corrupt practices. Today, we are
revealing the document that we got in 2008. This letter has not been
disclosed to public before. It is an old document, we believe there will be
more recent development. Under BN administration that has never practice
transparency, this is the only financial analysis we have had. In the name
of transparency, the rakyat has the rights to know.

Therefore, Penang Parti Keadilan Rakyat call upon the Prime Minister to
de-classified the Penang Second Bridge Toll contract between The Government
of Malaysia with UEM.  Penangites have the rights to know what is in for
them. They are the people who will use it everyday. They are the people who
pay for it for the next 40 years.

Failure to do so, Penang Parti Keadilan Rakyat will intensify our campaign
to halt the Toll Hike. We will mobilize the Rakyat to tell the Prime
Minister, we don't want toll hike. We want Competitive, Accountability and
Transparency in Second Penang Bridge Project.


Foreign Investment Plunged 52%!

Posted: 22 Jun 2010 07:48 AM PDT

Approved foreign investment in Malaysia's manufacturing sector plunged 52 percent to 22.1 billion ringgit ($6.9 billion) in 2009 amid the global economic slump but is expected to rebound this year, the trade ministry said Monday.


In its annual industry report, the ministry said the 2009 foreign investment level was "encouraging" amid the global slowdown, accounting for about 68 percent of total investment in the manufacturing sector.

Overall, it said total approved manufacturing investments fell 48 percent to 32.6 billion ringgit ($10.2 billion) but still above its official annual target of 27.5 billion ringgit ($8.6 billion).

Trade Minister Mustapa Mohamad said the government is targeting 40 billion ringgit ($12.5 billion) in total approved manufacturing investments this year, up 22.7 percent from 2009.

However, for the first four months this year, total approved investments reached only 7.1 billion ringgit ($2.2 billion).

Mustapa insisted the 2010 target might still be reached.

"It is doable," he told reporters Monday. "Normally things move a bit sluggishly in the first half but as the year goes on, it will gather momentum. We already have a few very sizable investments in the pipeline." He didn't give details on the planned investments.

The report said total approved investments in services also shrank by 23 percent on-year to 38.7 billion ringgit ($12.1 billion), with foreign investments in the sector down 40 percent on-year to 3.3 billion ringgit ($1 billion).

Full Report from Bloomberg HERE.


Syarat sah Solat Jumaat dan Soalan tentang Ruqyah

Posted: 22 Jun 2010 07:53 AM PDT

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh wahai tuan...

nama saya Malek dan saya mempunyai 2 permasalahan...persoalan pertama tidaklah besar cuma sekadar mengganggu pikiran setiap kali tibanya waktu Solat Jumaat...begini persoalan sy...apakah yg dikatakan sebagai syarat sah solat jumaat kerana ada masanya, saya hadir solat jumaat tepat pada waktu imam membacakan doa khutbahnya dan saya tidak sempat mendengar khutbah sehingga habis...adakah sah solat jumaat sy?

persoalan yg kedua melibatkan satu penyataan iaitu "Tiada ruqyah melainkan untuk penyakit Ain dan sengatan binatang bisa". Bukhari (no: 5378) dan Muslim (no: 220). (dipetik dari blog khalifahgayong.wordpress.com).
..jadi, apakah sebenarnya yang dikatakan sebagai RUQYAH itu?

segala kerjasama dari pihak tuan amatlah sy hargai...

***************************************************************************

Wa'alaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Saudara Malek,

Menurut hadis sahih yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah Radhiallahu Anhu bahawa Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam telah bersabda :

" Barangsiapa yang membersihkan dirinya dengan mandi junub atau mandi sunat Jumaat, kemudian memakai pakaian nya yang terbaik, berwangi wangian dengan haruman yang sah dipakai, bersisir dan mengemaskan diri sebaik mungkin kemudian melangkah menuju ke masjid pada awal awal waktu ~ anggaran sejam sebelum azan , maka para malaikat yang menunggu di pintu pintu masjid akan menulis didalam buku amalan nya ganjaran pahala baginya seumpama ia telah berkorban se ekor unta kerana Allahu Ta'ala.


Barangsiapa yang tiba kemudian dari awal waktu (~ 45minit sebelum azan) maka para malaikat akan menulis pahala baginya seumpama ia telah berkorban dengan se ekor lembu di jalan Allahu Ta'ala.

Barangsiapa yang tiba kemudian dari waktu itu ( ~ 30 minit sebelum azan) maka pahala baginya ditulis seolah ia telah berkorban dengan se ekor kibash @ kambing dijalan Allah.

Sekiranya seseorang itu sampai kemudian dari waktu itu (~ 15 minit sebelum azan), maka para malaikat Allah akan menulis ganjaran pahala bagi jemaah itu pahala seperti ia telah berkorban dengan se ekor ayam demi Allahu Ta'ala.

Sekiranya seseorang itu tiba semasa azan sedang berkumandang, maka pahala baginya hanya seperti ia telah bersedekah dengan sebiji telor ayam di jalan Allah.

Apabila khatib mulai berkhutbah, maka para malaikat Allah berkenaan akan menutup buku catatan mereka dan beralih menghadap tuan khatib tersebut dan mendengar serta menghayati intipati khutbah yang disampaikan."

Hadith # 494, Bab 11. Mukasurat 263 Kitab Jumaat, Sahih Al-Bukhari.

Pengajaran dari hadith ini adalah sekiranya kita tiba ke masjid semasa Khatib sudah mula berkhutbah, maka segala tahap tahap ganjaran pahala yang disabda oleh Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam tidak akan kita perolehi.

Solat Jumaat kita sah tetapi tak ada bonus pahala pahala istimewa tersebut yang akan dicatatkan oleh para malaikat Allah yang bertugas merekodkan kedatangan atau kehadiran kita ke masjid pada waktu Jumaat tersebut.

Kira seperti catatan 'hadir sahaja' tetapi tak dapat 'claim bonus points' pada waktu waktu yang disebutkan tadi. Tak ada 'early birds special'.

Apatah lagi kalau kita sampai, jamaah dah siap bagi salam.

'Khalas!' No more points for us. Malaikat dah tutup register. Hadir tetapi tak masuk senarai jamaah Jumaat.

Jawapan kepada soalan kedua tuan:

Ruqyah itu adalah usaha mengubat penyakit bawaan hasad dari pandangan dengki dan kebencian manusia yang bermusuhan atau berdendam kesumat dengan kita.

Ruqyah itu adalah perkataan didalam Bahasa Arab yang membawa maksud berikhtiar membaca ayat ayat penyembuh dari Kitab Suci Al Quranul Karim yang juga dikenali sebagai Ayatus Syifa'.

Ayat ayat Syifa' ini jika dibaca oleh Mukmin yang faham akan erti dan intipati maksud ayat ayat Suci Kalamullah ini dan meletakkan harapan ikhlas dan suci akan zat penyembuhan dari Qalam Allahu Ta'ala ini, Insya Allah akan menyembuhkan barangsiapa yang diserang secara halus oleh musuh musuh ia dengan cara ilmu hitam ~ sihir yang ditujukan kepadanya atau sesiapa sahaja yang berkenaan dengan perantaraan jin, syaitan dan iblis Laknatullah untuk menyakitkan atau memudaratkan simangsa tersebut dengan cara rasukan atau memusnahkan ketahanan ruh mangsa itu.

Contoh contoh Ayatus As Syifa adalah :
  1. Surah Al Fatihah
  2. Surah Al Ikhlas
  3. Surah Al Falaq
  4. Surah An Nas
  5. Ayatul Kursi
  6. Ayat 1 hingga 9 dari Surah Yasin
Saya sarankan tuan mencari buku karangan Tuan Guru Prof Dato Dr Harun Din ' IKHTIAR PENYEMBUHAN PENYAKIT dengan Ayat Ayat dan Doa Doa Mustajab.

Terbitan Darus Syifa. RM15 senaskhah.

Sesuai dijadikan panduan penyembuhan secara Ruqyah Islami.

Insya Allah.

Sila layari laman ini juga :

http://www.islamawareness.net/BlackMagic/ruqyah.html

Sila rujuk juga kepada video video dibawah:
  1. http://www.youtube.com/watch?v=RVT5zPJroAs
  2. http://www.youtube.com/watch?v=biqjrhCuAaY&feature=related
  3. http://www.youtube.com/watch?v=0OHHWagJ6mY&feature=related
  4. http://www.youtube.com/watch?v=JdJuc2dQku8&feature=related
  5. http://www.youtube.com/watch?v=eJ1_Uac-ydo&feature=related
  6. http://www.youtube.com/watch?v=SNzgnbJg8dQ&feature=related
Insya Allah, jika tuan amalkan sekelian pembacaan ayat ayat Syifa' tersebut dan membaca ayat ayat tersebut samada dihembuskan kepada kedua telapak tangan tuan didalam keadaan tuan masih suci dan berwudhu' , sapukan ke atas ubun ubun tuan atau hembuskan kepada sipesakit dan yakin seyakin yakinnya kepada kuasa penyembuhan dengan izin Allahu Rabbi, maka Insya Allah orang yang ingin disembuhkan itu samada tuan sendiri atau sesiapa yang lain akan sembuh dari gangguan makhluk makhluk halus yang memudaratkan secara batin.

Saya sendiri pernah membaca Ayatus Syifa' berkenaan kepada kaum keluarga saya dan orang yang diganggu secara halus ini dan berjaya menghalau jin dan syaitan yang merasuk atau mengganggu mereka!

Alhamdulillah!

Saya doakan tuan berjaya.

Insya Allah.

La haula wala quwwata illa billah hil aliyyil adzhim!

Wabillahi Taufik Wal Hidayah.

Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Abdillah.


Cock-eyed view of what constitutes non-Muslim rights

Posted: 22 Jun 2010 04:42 AM PDT

Too bad, Nazri resorted to stereo-typed notions of 'non-Muslims' and cock-eyed ideas of what constitutes their rights, observes Francis Loh. No wonder there's no 1Malaysia!


Detention without trial: Govt must act immediately on UN’s call

Posted: 22 Jun 2010 05:00 AM PDT

The Malaysian goverment must act immediately on the United Nations' call for the repeal of detention-without-trial laws and an end to the detention of refugees and asylum seekers, says Suaram.


Why I oppose legalising football gambling

Posted: 20 Jun 2010 09:00 AM PDT

Toh Kin Woon explains why he finds it difficult to accept that the government is considering giving its official seal of approval to football gambling.


PAS: Prove JI threat or we'll tell all

Posted: 22 Jun 2010 04:37 AM PDT

PAS today called upon the government to prove its stand and explain its repeated allegations of terrorist activity in local universities, failing which the party will reveal evidence that the government is lying about the whole matter. Full story here: www.malaysiakini.com
Views: 224
1 ratings
Time: 09:36 More in News & Politics


LGE: No to nuclear stations in Penang

Posted: 22 Jun 2010 04:12 AM PDT

Penang Chief Minister Lim Guan Eng is adamant that Penang will not host a nuclear power station because of the government's poor track record in building safety. Lim listed a number of examples when construction has failed, causing major structural damage to the buildings. At the same press conference held in Parliament Lim lamented on the discriminatory heritage funding the Federal government practises. Malacca he said received RM30 million directly while the money allocated for Penang has been put through the government's investment arm, Khazanah Holdings.
Views: 137
2 ratings
Time: 05:18 More in News & Politics


'Pakatan can win Sarawak'

Posted: 22 Jun 2010 03:07 AM PDT

EXCLUSIVE Sibu MP Wong Ho Leng (above) is riding high on confidence, declaring that Pakatan Rakyat has what it takes to claim Sarawak in the upcoming state elections. The DAP Sarawak chief - who earned a place in Parliament on his fourth try in the May 16 Sibu by-election - believes the 'Sibu Miracle' will extend to the rest of the state. Full story here: www.malaysiakini.com
Views: 188
4 ratings
Time: 08:19 More in News & Politics


PAKATAN RAKYAT SENATORS MET PENANG MEMBERS

Posted: 22 Jun 2010 03:00 AM PDT

By the Administrator

7 out of 8 Pakatan Rakyat  Senators met some Penang members of the Penang State Assembly and the 2 Local Governments last week-end in Bayan Baru, Penang.

This is the first time in the history of Malaysia that the Opposition managed to secure 8 seats in the Upper House of the Parliament through appointment by the 4 state governments which went to the Pakatan Rakyat on March 8 2008, the socalled political Tsunami.

Penang, Selangor, Kedah and Kelantan send 2 Senators each as approved by their respective State Assemblies. They came from PKR, DAP and PAS.

Syed Hussain Ali, the Senator Whip of the Pakatan Rakyat who wanted to be addressed as just Pak Syed but not YB (Yang Berhormat or the Honourable), emphasised on the need to show good governance by example via performance of the 4 states under the people's power

He believed it was only so that the people could then have confidence to put Pakatan Rakyat at the driving seat at Putrajaya i.e. to form the next Federal Government.

Tengku Aziz, the oldest serving Senator and also the oldest DAP Vice-Chairman, gave an interesting talk on Realities Of National Unity which criticesd the BN on its hyprocracy of 1 Malaysia but still practising discrimination, unfair, and unjust policies.

He also explained at length on why peoiple have misconception of DAP as a chauvanist party as a consequence of over 40 years status quo propaganda.

Mansor Othman, the First Chief Minister of Penang, welcomed the Senators on behalf of the Penang State Government.

Senator Mustafa Kamal (Pak Muss) also helped in the organisation of the event.

DSC08419DSC08431DSC08434DSC08435DSC08420DSC08427DSC08426DSC08429


Speaker vs speaker: Sivakumar loses appeal

Posted: 22 Jun 2010 02:36 AM PDT

Could the controversial dragging of ousted Perak speaker V Sivakumar from his seat and detention for two hours when the state assembly sat on May 7 last year be deemed part of the proceedings, and hence non-justiciable? The Court of Appeal today apparently thought so, as it dismissed Sivakumar's appeal over a suit he brought against BN speaker R Ganesan for alleged assault and battery. Full story here: www.malaysiakini.com
Views: 4
0 ratings
Time: 01:12 More in News & Politics


DAP express regret over Pudu Jail

Posted: 22 Jun 2010 02:09 AM PDT

DAP MPs, led by Penang Chief Minister Lim Guan Eng today expressed regret that there has been no effort by the government in retaining part of the historic Pudu Jail for posterity. Footage of demolition by Citizen Journalist Sunny Lim More here: www.malaysiakini.com
Views: 254
0 ratings
Time: 05:42 More in News & Politics


Independent_MPs: Scrapping exams won't improve education

Posted: 22 Jun 2010 02:03 AM PDT

Meanwhile, the Independent MPs also disagreed with the proposal to scrap examinations. "The UPSR public examination is the yardstick to measure the scholastic achievement for year six and PMR for year nine. If the examinations to evaluate scholastic achievements are conducted at the level of individual schools only, there will be no national standard," said Mohsin Fadzli Samsuri (Ind-Bagan Serai). Full story here: www.malaysiakini.com
Views: 179
3 ratings
Time: 09:15 More in News & Politics


History turns to rubble

Posted: 22 Jun 2010 01:22 AM PDT

Authorities last night began tearing down part of a historic 115-year-old jail where Allied prisoners-of-war were held by the Japanese despite fierce criticism from heritage enthusiasts. Critics of the controversial redevelopment plan say Pudu jail, which sits on prime land in the heart of Kuala Lumpur, should be preserved because of its heritage and tourism value. Heavy diggers began demolishing a huge segment of the 394-metre-long (1300-foot) wall surrounding the Victorian-era jail Monday night, to make way for road expansion. During World War II, Japanese occupation forces used the jail to hold Allied prisoners-of-war, many of whom were tortured and executed there, but Malaysia's government has said Pudu does not qualify for heritage status. Video by Sunny Lim, Citizen Journalist
Views: 201
0 ratings
Time: 02:36 More in News & Politics


DAP: Scrapping exams won't improve education

Posted: 22 Jun 2010 01:04 AM PDT

The Education Ministry must not be hasty in scrapping examinations as it will create far-reaching consequences for our human capital development, said Tony Pua (DAP-Petaling Jaya Utara). esterday Deputy Prime Minister and Education Minister Muhyiddin Yassin announced that UPSR and PMR examinations may be abolished as part of government efforts to restructure the learning system, that was seen as too examination-oriented and failed to provide a holistic education. Full story here: www.malaysiakini.com
Views: 28
2 ratings
Time: 05:19 More in News & Politics


Govt admits Nasir Safar present the night Alantuya murdered?

Posted: 22 Jun 2010 02:01 AM PDT

YB Sivarasa posed a simple question to the government: Was Nasir Safar was in a blue Proton Wira outside the home of defence analyst Abdul Razak Baginda on the night of Oct 19, 2006?

The government's answer:

Home Minister Hishammuddin Hussein has denied involvement of another individual linked to Prime Minister Najib Razak in the murder of Mongolian national Altantuya Shaariibuu.

"Based on police investigations, there is no mention of the individual (Nasir) or suspect in the murder of Altantuya," said Hishammuddin in a written parliamentary reply to R Sivarasa (PKR-Subang).

:|

This reminds me of Uncle Ong, under whom I used to play a little squash. One of his favourite quips was: I show F, you see K.

Their utter and absolute failure to give a straight answer to a straight question can only raise alarm bells in the likes of me.

If Nasir Safar wasn't there, why doesn't the government come out and say so.

If he was there, WTF was Najib Razak's aide doing there?!


No comments: